Vodní kámen to je prevít. Totálně ucpal rozvody teplé vody bytového domu se šesti byty v Kvasinách



Když máte tvrdou vodu, můžete mít o starosti s průtokem vody v domě postaráno. Tvrdá voda je voda s vysokým obsahem minerálů, nejčastěji ionty vápníku (Ca2+) a hořčíku (Mg2+). Nejviditelnějším důsledkem tvrdé vody je tzv. vodní kámen, který se také může usazovat v domovních rozvodech pitné vody.

U zákazníka v Kvasinách jsem prováděl proplach rozvodů teplé vody. Průtok byl kvůli usazenínám vodního kamene v plastových trubkách domovních rozvodů omezen v šesti bytových jednotkách opravdu na minimum. 

Peklo v trubkách


Zákazník zvažoval kvůli tomu dokonce kompletní výměnu trubek v celém domě. 
Já jsem mu ale uměl pomoci. Rozvody teplé vody jsem napouštěl speciálním roztokem, který vodní kámen postupně narušoval. K tomu jsem prováděl proplach potrubí s nuceným oběhem přes dvoustupňovou mechanickou filtraci. 

Za jedenáct hodin bylo potrubí kompletně vyčištěno a byl obnoven plný průtok teplé vody v celém objektu. Majitel nemusel investovat do drahé rekonstrukce a výměnu rozvodů teplé vody.   
Zbytky vypláchnutého vodního kamene


 

Komentáře